همه چیز از همه جا

من تو این وبلاگ همه چیز از همه جا قرار میدم امیدوارم خوشتون بیاد❤️

همه چیز از همه جا

من تو این وبلاگ همه چیز از همه جا قرار میدم امیدوارم خوشتون بیاد❤️

▒مشاعره ی سیمین بهبهانی و میثم صفرپور▒

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۲ ب.ظ

↲برترین مشاعره سال ۱۳۹۳↳



↭↭↭↭↭↭↭↭↭↭↭↭


↴سیمین بهبهانی


🔹من اگر کافر و بی دین و خرابم؛ به تو چه؟؟؟

من اگر مست می و شرب و شرابم ؛ به توچه؟؟؟

🔹تو اگر مستعد نوحه و آهی٬ چه به من؟؟؟

من اگر عاشق سنتور و ربابم ؛ به تو چه؟؟؟

🔹تو اگر غرق نمازی٬چه کسی گفت چرا؟؟؟

من اگر وقت اذان غرقه به خوابم ؛ به تو چه؟؟؟

🔹تو اگر لایق الطاف خدایی٬ خوش باش.

من اگر مستحق خشم و عتابم ؛به تو چه؟؟؟

🔹دُنیا گر چه سراب است به گفتار شما

من به جِد طالب این کهنه سرابم ؛به تو چه؟؟؟

🔹تو اگر بوی عرق میدهی از فرط خلوص!

و من ار رایحه ی مثل گلابم؛ به تو چه؟؟؟

🔹من اگر ریش٬ سه تیغ کرده ام از بهر ادب .

و اگر مونس این ژیلت و آبم ؛ به تو چه؟؟؟

🔹تو اگر جرعه خور باده کوثر هستی!

من اگر دُردکش باده ی نابم ؛ به تو چه؟؟؟

🔹تو اگر طالب حوری بهشتی٬ خب باش!

من اگر طالب معشوق شبابم ؛ به تو چه؟؟؟

🔹تو گر از ترس قیامت نکنی عیش عیان.

من اگر فارغ از روز حسابم ؛ به تو چه؟؟؟

⇲⇱⇲⇱⇲⇱⇲⇱⇲⇱⇲⇱⇲⇱⇲⇱⇲


↴جوابیه دندان شکن میثم صفرپور


🔸کفر و بی دینی ات ای یار , به ما مربوط است,

بشنو این پند گهربار , به ما مربوط است.

🔸تو که با لهو و لعب در پی مستی هستی,

میکنی جمع گرفتار , به ما مربوط است.

🔸بی خیالت بشوم بارش طوفان بلا,

میرسد از درو دیوار , به ما مربوط است.

🔸آنچه آمد به سر طایفه نوح نبی ,

میشود واقعه تکرار , به ما مربوط است.

🔸من اگر لایق الطاف خدایم , به تو چه?

تو کنی جامعه بیمار , به ما مربوط است.

🔸تو اگر می بخوری در پس خانه , چه به من?

گر بیایی بر انظار , به ما مربوط است.

🔸تو به این کوه گنه عامل شیطان گشتی ,

شده ای نوکر دربار به ما مربوط است.

🔸گر نبندیم بر پوزه او قلاده ,

میدرد همچو سگ هار , به ما مربوط است.

🔸گر تو سوراخ کنی کشتی این جامعه را ,

میشود غرق به ناچار به ما مربوط است.

🔸مست کن لیک نبینم که تو مستی کردی ,

اربده , کوچه وبازار? به ما مربوط است.

🔸تو که با چنگ و ربابت همه مردم را ,

 میکنی مستعد نار , به ما مربوط است.

🔸به جهنم که خودت را بکشی در خانه ,

در خیابان بزنی دار به ما مربوط است.

🔸دین من داده اجازه که دخالت بکنم ,

تا نبینم زتو آزار , به ما مربوط است.

🔸امر معروف کنم , نهی زمنکر بپذیر ,

تا ابد , ترمز اشرار , به ما مربوط است....

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۸
Ali Taheri

نظرات  (۱۳)


جوابیه ی "صادق.ع.بیقرار به میثم صفرپور:

بشنو این شعر، صفرپور ،به تو مربوط است
لحن تند و کمی ناجور، به تو مربوط است
 کفر و بی دینیِ سیمین و من و آن،چه به تو؟
شهوتِ زاهدِ مغرور، به تو مربوط است
اگر از ساز نداری دل خوش، خب تو نرقص
رقصِ با سازِ خودت جور، به تو مربوط است
مستی و عیش و کمی باده تو را حاجت نیست
کِیف با منقل و وافور ، به تو مربوط است
اگر از شعر رسد بارش طوفان بلا
مُردن و خفتنِ در گور، به تو مربوط است
قصه ی نوح نبی، وَهمِ قشنگیست ولی...
قصه ی "هاله ای از نور"، به تو مربوط است
"ریش در ریش به اندیشه ی ما زخم زدید"
ملّتی گُنگ و کَر و کور،به تو مربوط است
تو اگر لایق الطاف خدایی ،خوش باش
باغ و فاحِشکده ی حور،به تو مربوط است
در و دربار که دستِ تو و همکیشان است
نوکر و ناظر و منظور، به تو مربوط است
تو دم از پوزه و قلّاده زدی؟ شرمت باد
پوزه و گرمیِ آخور، به تو مربوط است
چهارده قرن شده کشتیِ این جامعه غرق
قایقِ صید و پُر از تور، به تو مربوط است
میکنم مست ببینی که چه بی آزارم
اذیت و اربده و زور، به تو مربوط است
تو که بیزار ز چنگی و ربابی ، چه به من؟
به عزا ، عرعرِ شیپور، به تو مربوط است
من اگر خانه بمیرم چه به تو؟ ...در کوچه...
کُشتن مردمِ رنجور ، به تو مربوط است
دین تو داده اجازه که دخالت بکنی؟؟؟
دخل در مقبره و گور، به تو مربوط است
امرِ معروفِ،تو از جاهلی و نادانیست
رسمِ اعراب شَل و کور ، به تو مربوط است
با سلام
اینم جواب آقای بی قرار:

بی قراری ز صفرپور تو نابینایی
بهبهانی شده در گور تو نابینایی
هر که با این همه آثار به انکار نشست
به جهنم شده محشور تو نابینایی
یاد هر بی سروپایی که تو شاعر کردی
شاه و زاهد شده مغرور تو نابینایی
تو بدنبال شرابی من و ما مست نگار
رقص با باده ی مستور تو نابینایی
نظم و نثرت که ز وافور به شعرت پیداست
ما و این وصله ناجور؟ تو نابینایی
دگر از شعر کسی از تو بجز هجو نخواست
کرم شب، روز ز تو نور؟ تو نابینایی
گنگ مدحت شده هر شاه، هزاران ملت
چو تو کردند کر و کور تو نابینایی
تخت جمشید نرفتی و ندیدی شه و ریش؟
زخم هر سنگ چه ناسور؟ تو نابینایی
قرنها نوح شده دور نبیند او را
چشم نامحرم هر عور تو نابینایی
ز چه رو برتر و بهتر تو ز اعراب شدی؟
خوبی ات با سخن زور؟ تو نابینایی
خوش به حالت که گل از مزبله چیدی چندی
همنشینت شده کافور تو نابینایی
لب به دندان تو زیرا که مقدس باشد
چادر مادر چون حور تو نابینایی
بین ما نیست کسی مزد تو دجال چه داد؟
می دمی بر دل شیپور تو نابینایی
بر سر راه تو چاهست ز ما گفتن بود
ما فقط خیر تو منظور تو نابینایی
گر که تو رفتی و در چاه شدی شکوه مکن
آدم و رسم خر و گور؟ تو نابینایی
قصد بندی ز چنین قال فقط حال نبود
یاد شد دولت منصور تو نابینایی
ً...............

3شعر اول خیلی قوی هستند شعر چهارم متاسفانه  اصلا نه از نظر وزن آهنگ نه قافیه نه محتوا ینی نتونسته منظورشوخوب برسونه .......
متاسفانه فقط یاد گرفتیم کپی پیست کنیم بدون کوچکترین تحقیقی
شعر
من اگر کافر و بی دین و خرابم؛ به تو چه؟؟؟
اثر حسین دودی اصفهانی است

منطق میگه همه باید به اعتقادات هم احترام بذاریم ما یک قانون به نام قانون اساسی تو کشور داریم و نباید پا روی قانون بذاریم.

قانون احترام به عقاید دیگران از الفبای اولیه زندگی در جامعه مدنی است هر کسی هر اعتقادی داره واسه خودش داره ربطی به کسی نداره درسته شاید افکار شما واسه من خوب باشه اما تا زمانی که من افکار شما را قلبا نپذیرم که به دردم نمیخوره پس خودمون را خسته نکنیم و دوباره شروع نکنیم از نوع چرخ را اختراع کنیم بشر بعد از چندین  هزار سال به این نتیجه رسیده که اگر بخواد به راحتی در یک جامعه مدنی زندگی کنه بهتره به عقاید دیگران احترام بذاره تا به افکار و عقایدش احترام بذارن حالا اگر کسی بخاد با این قانون بجنگه واقعا باید در عقلش شک کرد و اون یک بیماره مثل همین طالبان و داعش که میگن فقط تو دنیا داعش درست میگه بقیه باید بمیرن

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت!
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت!!!!
شعر سیمین از همشون بهتر اونا فقط تقلید  کردن 
شاید ادبیات تند دو نگاه ب ماجرا کمی بعضیا رو دلخور کرده باشه و البته خیلیا رو خوشحال....
ولی چرا اینقدر خشونت!
ما همه ی ملت بزرگ و غیرتمندیم 
همه ایرانی هستیم حالا با نگاه های مختلف و عقاید متفاوت
اگه بتونیم با عقایدمون کنار هم زندگی کنیم موفق بودیم
فقط و فقط باید مواظب باشیم عقایدمون ب همدیگه لطمه نزنه
اونموق ک‌ عقایدمون وارد زندگی کنار دستیمون بشه بی احترامی شرو میشه
اگه کسی تونست بدون بی احترامی نظرشو چ با نظم چ با نثر بگه اونموقع کار یه ادمو انجام داده در غیر اینصورت این بر خورد شبیه برخورد ادما نیست
بیچاره سیمین که برای اشعارش هجویات زیادی به اسم جواب می نویسند...
ریزبین جان به این کاری که سیمین کرده میگند تضمین
اشتباه میزنی 
سیمین بهبهانی کجا و این ناشاعران بوقلمون صفت نان به نرخ روز خور کجا.
شعر سمین مثل بارسلوناست شعرا اونا مثل صبا باطری قم
طبق زندگی نامه خانوم بهبهانی این شعر اصلا مال ایشون نیس.ولی در هر صورت از جوابی که به اقای صادق(ناصادق)داده بودین ممنون.خوب بود

سلام.با شعر خانم سیمین کاری ندارم...ولی اون آقای صادق خیلی بی ادب و بی سواد تشریف دارن...آفرین به آقای صفر پور که اگه جوابی هم دادن مودبانه و بجا بود نه مثل آقای صادق...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی